או"ח ב' סימן ק"ד

בענין שכירות מקום לצורך עירוב חצירות

על פי בקשתכם שאלתי קמי' מרן עט"ר כדלהלן – כידוע לדעת מרן שליט"א אחת השאלות העיקריות בעירובי צוה"פ שעושים כיום, הינה שאין כיום שר העיר שממנו ניתן לשכור רשות (שלדעת מרן השכירות שעושים כיום לא מועילה כמבואר בישא יוסף ח"א סי' פא), לכן הצעתם לשכור רשות מחברת החשמל, משום שלחברת החשמל יש מקום בחצירו של כאו"א בגין מונה החשמל וכפי שהארכתם במכתבכם.

אבוא בקצרה – שמעתי כמ"פ ממרן שליט"א שלדעתו אין מועיל שכירות מחברת החשמל, דהמונה המותקן בחצר הרי זה לטובתו של בעל החצר שרוצה לקבל חשמל ואין זה כשאיל דוכתא מיניה.

עגלת קניות