הבא: סימן קמ"ח צום יוה"כ לחולה סוכרת <<

או"ח ב' סימן קמ"ז

בענין אמירת תפילה זכה

בענין שאלתכם אם ראוי לזכות את הרבים ולפרסם ברבים כי כדאי בערב יום הכיפורים לומר מחילה בפה לאותם חובות והלוואות שאינם זכורים וידועים – נצטויתי להשיבו:

כידוע ב"תפילה זכה" שתיקן החיי אדם אשר "העתקתי מספרים קדמונים תפילה בלשון קל" (ח"א כלל קמד) מובא לשון מחילה גם על כל עניני ממון (חוץ מממון שבדעתו והוא רוצה לתובעו), ולכן לדעת מרן רבינו שליט"א יש לחזק את אמירת תפילה זכה בערב יוה"כ (שכבר כתב המ"ב ריש סי' תרז שנהגו בזמננו לאמרה גם כדי לצאת שיטת הרמב"ן שצריך להתוודות אחרי סעודה מפסקת קודם חשיכה), ובכך יתוקן גם מה שעוררתם, שהרי באומרו תפילה זכה יש בה לשון מחילה בפה כמו שכתב כת"ר.

ע"כ תורף הדברים כפי שהבנתי ממרן שליט"א.

עגלת קניות