הבא: סימן ל"ז בענין מעשר כספים <<

יו"ד סימן ל"ו

אמירת שיעורים ב"אינטרנט" לקירוב רחוקים

מרן שליט"א התבטא כי ה"אינטרנט" הינו הנסיון הגדול ביותר בדורנו, ומימות עולם לא היה כלי משחית כגון זה. ובארנו את הדברים עפ"י מה שפורסם בשם הגר"ח מבריסק שספרות ההשכלה היתה הנסיון הגדול בדורו, וכנראה הטעם הוא משום שהנסיון הזה חדר לביתו של היהודי פנימה, ואם כן ק"ו ובן בנו של ק"ו לגבי האינטרנט המטמא רח"ל את הבית בשיא הזוהמה האפשרית.

ולכן בענין העברת שיעורים וקירוב רחוקים דרך האינטרנט הרי בתחילה מרן שליט"א חשש להתיר את הדבר, וכמו שידוע שמעולם לא התיר מרן להשתמש בכלי המכונה "טלביזיה" למטרות חיוביות, וכפי ששמעתי ממנו כמה פעמים שמדבר רע לא יתכנו תוצאות חיוביות (למעט מקרה א' בודד באיש אשר חננו ד' בשפת לימודים באופן מיוחד והיה רגליים לדבר כי ישפיע רבות על הציבור הרחב. וזה הי' המקרה היחיד – למיטב זיכרוני – שהתיר להופיע במכשיר זה שום עת לעשות לד'), וכל מה שלא מחה באנשי דגה"ת להופיע בתעמולת בחירות במכשיר הנ"ל הרי זה מחמת שהעידו לפניו כי כבר הורה זקן ה"ה מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל להיתר.

אולם אחרי שלמעשה הוברר שצינור הקשר הגדול ביותר להגיע לציבור חילוני וציבור מתקרב אשר שימוש באינטרנט הינו אצלו דבר יום ביומו, זהו רק דרך מכשיר זה, תמך רבינו בדבר, ואף יצאו מכתבים מתח"י לטובת אירגונים שפועלים ע"י האינטרנט.

אולם יש לציין שלגבי מסירת שיעורים בגמרא דרך האינטרנט היה רבינו מאד מסוייג והיה מעורר שיש לחוש שמא ישמעו את השיעורים אינשי דלא מעלי ויבואו ח"ו לזלזל ואף רח"ל לשחוק על דברי חז"ל. וכשהיתה שאלה אודות שיעורים באינטרנט שהמרצה רואה את השומע הגם שהוא נמצא במדינה אחרת, אמר רבינו שלפחות המרצה ינסה לבחון ושיהא לו רושם, שהדברים הם לתועלת ולא ח"ו להיפך.