או"ח ב' סימן צ"א

בענין נתינת שקדי מרק במרק בשבת קודש

הנה מרגליה בפומי' דמרן שליט"א כי הגאון רי"א ספקטור  זיע"א היתה דרכו בדרשת שבת הגדול, להזהיר מלתת המצה במרק בש"ק הואיל והמחבר הביא (שיח ס"ה) שיטת הרא"ם דיש בישול אחר אפיה, וכתב הרמ"א (שם) דנהגו להזהר לכתחילה אפילו בכ"ש כל זמן שהיד סולדת.

ולגבי שקדי מרק, הנה בפרמ"ג (שיח משב"ז סק"ז) משמע שמסתפק בגדרי טיגון אם להחשיבו בישול או צליה, ולפי"ז הי' מקום לומר שאין להניח בש"ק שקדי מרק שנעשים בטיגון בתוך המרק אפילו בכלי שני דשמא חשוב בישול אחרי טיגון (ועיין בדי השלחן ס"ס קכד סקנ"ד). אבל שמעתי ממרן שליט"א שאפשר להקל בזה, דמכיון שהשקדי מרק נעשים בטיגון בשמן עמוק – סבור מרן שליט"א דטיגון זה חשיב בישול – וא"צ להחמיר בזה להחשיבו כבישול אחר אפיה.