או"ח ב' סימן ע'
חלה עטופה אם מצטרפת ללחם משנה
בדבר השאלה אם ניתן לצרף ללחם משנה – חלה עטופה בניילון.
לענ"ד היה נראה דשפיר לצרף באופן זה כמו שלדעת מרן הגרי"ש אלישיב שליט"א יש צירוף סל (לחלה) כאשר המאפים נמצאים בכמה שקיות ניילון בתוך כלי ואין השקיות נחשבות הפסק, משום שבטילות למאפה (עיין משפטי ארץ חלה פ"ב סי"ז), אלא שגם אני שמעתי השמועה בשם מרן רבינו שליט"א שחלה הנמצאת בשקית ניילון אינה מצטרפת ללחם משנה, ושאלתי לרבינו מרן שליט"א והשיב דוודאי שאפשר לצרף.
ומה שהעירו מדברי הפוסקים המובאים במ"ב (סי צא סקי"ב) "גם אין ללבוש בעת התפילה בתי ידים שקורין הענטשי"ך כדרך עוברי דרכים וקורא אני עליהם אל תבואני רגל גאוה ויד רשעים אל תנדני" וכן בענין ברכה (קסז סקכ"ג) "ואם הוא לבוש בבתי ידים נכון שיסירם בעת הברכה" ורצו לומר שה"ה כשהחלה בשקית ניילון, שמעתי מרבינו שאינו דומה – וכמדומה לי שכוונתו היתה שאם לובש הכפפות ה"ז חסרון בכבוד המצוה והברכה שצריך שידיו יגעו בחפצא של המצוה והברכה וכמו בדיני כוס של ברכה (סי' קפג מ"ב סק"ט) וביאר בעה"ש שמראה כאילו אינו רוצה לאוחזו ביד עצמה, וכעין זה הובא באחרונים להסיר כפפות בכתיבת ס"ת (עיין יור"ד סי' רעא) אולם זה דווקא בכפפות שנראה כאינו רוצה לאחוז ביד. אולם בשקית ניילון לא חשיב הכי, ופשוט. שו"ר שבארחות רבינו (ח"ב עמ' י) בענין ער"פ שחל בשבת הביא מ"ש מרן החזו"א (באגרות חזו"א) שלסעודה שלישית יצרף מצה ללחם משנה, וייעץ לו מרן הסטייפלער זצ"ל "שיכניס המצה לשקית ניילון כך שלא תגע בחלה ובאופן כזה יוצאים יד"ח לחם משנה".