או"ח א' סימן מ"א

אשרי שאומרים קודם מנחה

פורסם בשם רבינו (שליט"א)  זצוק"ל  כדלהלן: אע"ג שכתוב ברמ"א דבאשרי כל העם יושבים ובקדיש כל העם עומדים אין כוונתו שחייבים לשבת באשרי אלא שלא חייבים לעמוד. ובקדיש חייבים לעמוד, ע"כ.

והדברים אינם מדויקים –

מה שכתב הכותב וציין ל"רמ"א" מסתמא ט"ס, וכוונתו שמלשון הר"מ (פ"ט מהלכות תפילה הל' ח). ושם משמע שגם השליח ציבור וגם העם יושבים וז"ל, במנחה אומר ש"צ אשרי וכו' הוא והעם מיושב, ועומד שליח ציבור ואומר קדיש והם עומדים אחריו ועונים. הרי שמבואר שגם הש"צ וגם הציבור יושבים באשרי ועומדים בקדיש. ועי' בסידור יעב"ץ שכתב שיש לישב והוא ע"פ הסוד. ממרן עט"ר (שליט"א) זצוק"ל שמעתי שאין חובה לשבת אלא יכולים לישב.