באופן כללי, אם מערכת השקיה אוטומטית תוכנתה לפני שנת השמיטה וממשיכה לפעול באמצעות שעון, דעת כמה פוסקים היא שמותר להשקות בתדירות ובכמות רגילה, אף שיש אוסרים. עם זאת, אם המערכת הושבתה בשמיטה או שרוצים לערוך בה שינויים במהלכה, יש לתכנת אותה רק כפי ההשקיה המותרת בשמיטה – כלומר, רק כדי שלא ייפסדו הצמחים, ולא כדי שיפרחו וישגשגו. צמחים שאינם בסכנת נזק אין להשקותם כלל. לגבי צמחים הזקוקים להשקיה למניעת הפסדם, יש דעות שונות אם לצמצם את הכמות או שמותר להשקות בשפע.
באופן כללי, אם מערכת השקיה אוטומטית תוכנתה לפני שנת השמיטה וממשיכה לפעול באמצעות שעון, דעת כמה פוסקים היא שמותר להשקות בתדירות ובכמות רגילה, אף שיש אוסרים. עם זאת, אם המערכת הושבתה בשמיטה או שרוצים לערוך בה שינויים במהלכה, יש לתכנת אותה רק כפי ההשקיה המותרת בשמיטה – כלומר, רק כדי שלא ייפסדו הצמחים, ולא כדי שיפרחו וישגשגו. צמחים שאינם בסכנת נזק אין להשקותם כלל. לגבי צמחים הזקוקים להשקיה למניעת הפסדם, יש דעות שונות אם לצמצם את הכמות או שמותר להשקות בשפע.
באופן כללי, אם מערכת השקיה אוטומטית תוכנתה לפני שנת השמיטה וממשיכה לפעול באמצעות שעון, דעת כמה פוסקים היא שמותר להשקות בתדירות ובכמות רגילה, אף שיש אוסרים. עם זאת, אם המערכת הושבתה בשמיטה או שרוצים לערוך בה שינויים במהלכה, יש לתכנת אותה רק כפי ההשקיה המותרת בשמיטה – כלומר, רק כדי שלא ייפסדו הצמחים, ולא כדי שיפרחו וישגשגו. צמחים שאינם בסכנת נזק אין להשקותם כלל. לגבי צמחים הזקוקים להשקיה למניעת הפסדם, יש דעות שונות אם לצמצם את הכמות או שמותר להשקות בשפע.
באופן כללי, אם מערכת השקיה אוטומטית תוכנתה לפני שנת השמיטה וממשיכה לפעול באמצעות שעון, דעת כמה פוסקים היא שמותר להשקות בתדירות ובכמות רגילה, אף שיש אוסרים. עם זאת, אם המערכת הושבתה בשמיטה או שרוצים לערוך בה שינויים במהלכה, יש לתכנת אותה רק כפי ההשקיה המותרת בשמיטה – כלומר, רק כדי שלא ייפסדו הצמחים, ולא כדי שיפרחו וישגשגו. צמחים שאינם בסכנת נזק אין להשקותם כלל. לגבי צמחים הזקוקים להשקיה למניעת הפסדם, יש דעות שונות אם לצמצם את הכמות או שמותר להשקות בשפע.
באופן כללי, אם מערכת השקיה אוטומטית תוכנתה לפני שנת השמיטה וממשיכה לפעול באמצעות שעון, דעת כמה פוסקים היא שמותר להשקות בתדירות ובכמות רגילה, אף שיש אוסרים. עם זאת, אם המערכת הושבתה בשמיטה או שרוצים לערוך בה שינויים במהלכה, יש לתכנת אותה רק כפי ההשקיה המותרת בשמיטה – כלומר, רק כדי שלא ייפסדו הצמחים, ולא כדי שיפרחו וישגשגו. צמחים שאינם בסכנת נזק אין להשקותם כלל. לגבי צמחים הזקוקים להשקיה למניעת הפסדם, יש דעות שונות אם לצמצם את הכמות או שמותר להשקות בשפע.