האם מותר להשתמש בעציץ בזילקום שקיבלתי במתנה ממעסיק שאינו שומר תורה ומצוות?

קיבלתי עציץ בזילקום מתנה ממקום עבודתי שבעליה אינו שומר תורה ומצוות האם מותר להשתמש בו?

האם מותר להשתמש בעציץ בזילקום שקיבלתי במתנה ממעסיק שאינו שומר תורה ומצוות?

באופן כללי, השימוש בעציץ בזילקום שקיבלת במתנה ממעסיק שאינו שומר תורה ומצוות תלוי בסוג הצמח ובנסיבות הזריעה. אם העציץ מכיל צמחי מאכל או ריח, יש לחשוש לאיסור ספיחין ואין להשתמש בו, במיוחד אם הזריעה הייתה בשנת השמיטה. עם זאת, ניתן להקל אם מבררים במשתלה שהזריעה הייתה בבית בעציץ שאינו נקוב. אם העציץ מכיל פרחי נוי, אין איסור ספיחין, אך אין זה ראוי להשתמש בו לנוי אם נעשתה בו עבירה. דין דומה חל על זר פרחים ממקום שאינו שומר שמיטה, אלא אם ידוע שרוב הפרחים מגיעים מחו"ל.

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות