האם מותר להשתמש ברפואות טבעיות מפירות שביעית?

האם מותר להשתמש בתרופות טבעיות או להכין משקאות רפואיים מפירות וירקות שיש בהם קדושת שביעית?

כן, מותר להשתמש בתרופות טבעיות מפירות וירקות שיש בהם קדושת שביעית, בתנאי שהשימוש הוא כדרך אכילתם או שתייתם הרגילה. לדוגמה, שתיית מי בישול של סלק להורדת לחץ דם מותרת. עם זאת, שימוש שאינו כדרך אכילה, כמו מתן חליטת צמחים לעיניים, אסור. בנוגע למשקה הרבנית קניבסקי העשוי ממיצי גזר, סלק ותפוחים, מותר להכין אותו מירקות שביעית אם הדרך לרסקם או לסחטם.

האם מותר להשתמש בפירות וירקות שביעית לתרופות טבעיות ומשקאות רפואיים?

מותר לשתות מי בישול של סלק לצרכי רפואה, כיון ששותה אותם כדרך שתייתם הרגילה. וכן כל מיני מאכל ומשקה של שביעית, אם אוכלם או שותה אותם כדרכם מותר, גם אם כוונתו לרפואה.

אך לתת בעיניים מי צמחים (שיש בהם קדושת שביעית) אסור, שהרי אין זו דרך אכילתם ושתייתם. וכן כל תרופה שאינה כדרך אכילה, אסור לעשותה מפירות שביעית.

בנוגע להכנת משקה מירקות מרוסקים או סחוטים, אם הם ירקות שהדרך לרסקם, מותר לרסקם. ואם הדרך לסחטם, מותר אף לסחטם. ועיין בפרק ט תשובה ה בנוגע לסחיטת פירות וירקות). אך ירקות שאין דרכם בכך, אסור לרסקם ולסחטם.

להרחבת התשובה לחץ כאן>>

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות