קדושת שביעית בפירות נכרים בירושלים: האם מותר להחמיר?

כיצד לנהוג בקדושת שביעית בפירות נכרים בירושלים?

אני שואל כיצד ראוי לי לנהוג למעשה בעניין קדושת שביעית בפירות נכרים בירושלים. עלתה לי שאלה זו לאחר שעליתי לארץ הקודש והתגוררתי בירושלים, ובשנת השמיטה נתחוור לי שישנם מנהגים שונים בקרב הציבור החרדי לגבי קדושת שביעית בפירות נכרים. יש הטוענים שמנהג ירושלים הוא שלא לנהוג קדושת שביעית בפירות נכרים, ומי שמחמיר נחשב כמשנה ממנהג המקום. לעומת זאת, אחרים אומרים שאין בזה שינוי ממנהג המקום, כיוון שגם בירושלים היו שנהגו קדושת שביעית בפירות נכרים.

מהי התשובה לגבי קדושת שביעית בפירות נכרים בירושלים?

אכן המנהג הרווח בירושלים היה שלא לנהוג קדושת שביעית בפירות נכרים, אולם גם בקרב חכמי ירושלים היו שנהגו קדושת שביעית בפירות נכרים, ולכן כל הרוצה רשאי לנהוג בהם קדושת שביעית, ואינו נחשב כמשנה ממנהג המקום.

המתגורר בבית אביו או חמיו, ובני הבית אינם נוהגים קדושת שביעית בפירות נכרים, והוא רוצה לנהוג בהם בקדושת שביעית, יעשה זאת בצנעה.

[ישנו נידון נוסף המסתעף מן הנידון שלנו, בדבר פירות שגדלו בידי הגוי בשביעית ונגמרה מלאכתם ביד ישראל, אם הם חייבים בהפרשת תרומות ומעשרות. והרחבנו בזה כאן].

להרחבת התשובה לחץ כאן

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות