בביתי עציצים נקובים המונחים על גבי הרצפה ממש. דירתי היא בקומה הראשונה, אבל מתחת דירתי ישנו חניון, שתקרתו היא רצפת ביתי.
ברצוני לשאול האם דין העציצים שבביתי כדין עציץ נקוב, או שרצפת הבית והאויר שתחתיה חוצצים בינם לקרקע, ודינם כעציצים שאינם נקובים?
באופן כללי, קיימות דעות שונות לגבי האם ריצוף הבית או יריעת פי.וי.סי. חוצצים בין עציץ נקוב לקרקע. יש הסוברים שהמרצפות הרגילות (בלטות) אינן חוצצות, והמונח על גבן כמונח על גבי הקרקע, ואף מחמירים בזה בקומות עליונות. לעומת זאת, אם הריצוף עשוי משיש או מקרמיקה, או אם שטחו מתחת לעציץ יריעת פי. וי. סי., נחשב העציץ כאינו נקוב. יש גם דעה שאם נוף העציץ נוטה ומאהיל על הרצפה, הוא נחשב כאינו נקוב גם אם יש הפסק. אמנם, יש אומרים שבכל אופן הריצוף הוי הפסק, ודינו כעציץ שאינו נקוב. להרחבת התשובה לחץ כאן.