בביתנו נוהגים מנהגים שונים בעת ההבדלה, כמובא בפוסקים. אנו נוהגים למלא את כוס ההבדלה על גדותיו שיישפך מעט, לקחת משאריות היין ולהעבירו על העינים, ואף להניחו בכיסים לסימן ברכה, וכן לכבות את נר ההבדלה בשאריות היין. האם מותר לנהוג מנהגים אלו כאשר מבדילים על יין של שביעית?
וכן, האם מותר לשפוך מיין של שביעית באמירת המכות בהגדה?
לדעת רוב הפוסקים, אין לקיים מנהגי הבדלה ושפיכת יין באמירת המכות עם יין של שביעית. הסיבה לכך היא שהדבר נחשב כהפסד פירות שביעית. בנוסף, בליל הסדר ראוי לקחת יין אחר לכוס השנייה כדי לא לבטל את המנהג לשפוך מן היין בעת אמירת המכות.