מדוע בוטנים אמריקאיים וקבוקים אינם חייבים בהפרשת חלה?
בוטנים אמריקאיים וקבוקים אינם חייבים בהפרשת חלה. הסיבה לכך היא שתהליך עשייתם אינו כולל הכנת בצק נפרד לפני ציפוי הבוטנים, אלא הקמח נדבק לבוטנים תוך כדי ערבול עם סירופ. לכן, אין זה נחשב לעיסת לחם מתחילה ואינו בכלל 'עריסותיכם' שחייבה תורה, ואינו חייב בחלה לכולי עלמא. גם לדעת ר"ת, ואף לסוברים שלרבינו תם אטריות חייבות בחלה, מ"מ תהליך עשיית הבוטנים הוא על ידי שמכניסים בוטנים לתוך מערבל ששופכים לתוכו סירופ כדי ערבול כך נדבק הקמח לבוטנים. משפטי ארץ פרק א הערה 15.
גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ, ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.