האם חובה להפריש חלה מעוגיות מקמח קוואקר?

בביתנו מכינים עוגיות מקמח קוואקר. האם חובה להפריש חלה מעוגיות אלו?

מהי פסיקת ההלכה לגבי הפרשת חלה מעוגיות קוואקר?

יש להפריש חלה מעוגיות אלו, מאחר שהקוואקר הוא הדגן הנקרא במשנה 'שיבולת שועל', והוא אחד ממיני הדגן המחויבים בחלה, וכך מקובל בישראל בכל הדורות וכן הכריעו כל רבותינו זצ"ל. על כן יש להפריש חלה בברכה ממיני מאפה העשויים מקמח קוואקר, וכמו כן יוצאים בקמח זה מצות אכילת מצה, ולחם העשוי ממנו מברכים עליו ברכת המוציא.

להרחבת התשובה לחץ כאן >>

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות