אחד מבני משפחתנו אובחן כסובל מצליאק [דגנת] ורגיש מאד לגלוטן, לפיכך אנו אופים עבורו לחם מקמח חיטה נטול גלוטן. (קמח חיטה שהוציאו ממנו את הגלוטן בתהליך כימי).
האם לחם זה חייב בהפרשת חלה, האם יש לברך על ההפרשה, וכן האם ניתן לצאת ידי חובת מצה במצות האפויות מקמח זה?
יש להפריש חלה מלחם מקמח חיטה נטול גלוטן בלא ברכה, אף שיש הסבורים שאינו חייב בהפרשה מכיון שאינו ראוי להחמיץ, ויש הסבורים שהוא חייב מכיון שהוא ממין דגן. לגבי מצות העשויות מקמח זה, לכתחילה אין להשתמש בהן למצות אכילת מצה, אך מי שאין באפשרותו לאכול מצה אחרת ישתמש בהם, וישמע את הברכה מאחר, שמברך על מצות רגילות.