האם הפרשת תרומות ומעשרות על 5 ק"ג דובדבנים עם הפרשה חלקית תקפה, וכיצד לתקן את הפירות?

אחותי הביאה לי 5 ק"ג דובדבנים שקטפה בקטיף חוויתי, ואמרה לי שהפרישה תרו"מ, אבל הפרישה רק דובדבן אחד לתרו"ג ותרו"מ, ולכן חזרתי והפרשתי שוב התרו"מ, האם כעת ההפרשה היא בסדר?

ובמצב כזה מה העיצה כדי לתקן הפירות מכל חשש?

מה הדין של הפרשת תרומות ומעשרות חלקית על דובדבנים וכיצד לתקן את הפירות?

הפרשת תרומה גדולה לא חלה עקב חוסר ב'יותר מאחד ממאה'. לגבי תרומת מעשר ושאר המעשרות, הפוסקים נחלקו אם חלו חלקית או לא כלל; בחזון איש נשאר בצ"ע ובמעדני ארץ מצדד שלא חלו כלל. אם לא אכלו מהפירות, יש לעשות 'שאלה' בפני שלושה ולהפריש שוב כדין. אם כבר אכלו, יש לשעות שאלת חכם לקבלת הדרכה פרטנית לתיקון הפירות.

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות