השאלה ההלכתית מתייחסת לאחריות בעל הבית היהודי. למרות שהעובד הזר אינו מחויב במצוות השמיטה, יש לדון האם החזקת הפירות בבית, בידיעה שהעובד יאכל מהם, נחשבת כהאכלת איסור או פגיעה בקדושת שביעית מצד בעל הבית.
אין חובה ישירה למנוע מהעובד הזר לאכול, שכן הוא אינו מצווה על השמיטה. עם זאת, הפסיקה ההלכתית בוחנת האם פעולה זו יוצרת בעיה הלכתית לבעל הבית היהודי, למשל חשש של "גרם איסור" או ביזוי קדושת שביעית.
ההמלצה המעשית משתנה בין הפוסקים. יש המקלים ומתירים להחזיק את הפירות כל עוד לא מדובר בהאכלה ישירה, ויש המחמירים וממליצים להימנע מהחזקתם בבית כדי למנוע כל חשש הלכתי.