האם מותר לטבעונים לאכול ירקות בבישול לא מקובל או 'בישול נא' בשנת שמיטה?

אני מנהל אורח חיים טבעוני, ורגיל לאכול ירקות שונים בצורת בישול שאינה מקובלת אצל שאר הציבור שאינו טבעוני. כמו כן, ישנם ירקות שהטבעוניים רגילים לאכלם כשהם מבושלים 'בישול נא'. האם מותר לנו לעשות כך גם בשמיטה?

מהם הכללים לאכילת ירקות בבישול לא מקובל או 'בישול נא' לטבעונים בשנת שמיטה?

מותר לטבעונים לאכול ירקות בבישול לא מקובל או 'בישול נא' בשנת שמיטה רק אם דרך אכילה זו נהוגה אצל רבים, גם אם לשם בריאות. אם זו דרך אכילה ייחודית לצמחונים וטבעונים ואינה נהוגה בשאר הציבור, היא נחשבת כדרך רפואה ואין לעשות כך בפירות שביעית. להרחבת התשובה לחץ כאן>>

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות