הפרשת חלה מעיסת סופגניות היא מצווה הלכתית הנוגעת להפרשת חלק מהבצק כתרומה לכהן. במקרה של עיסת סופגניות, ישנם דינים מיוחדים שיש להתייחס אליהם, במיוחד לאור אופן הכנתן בטיגון עמוק.

האם צריכים להפריש חלה מעיסה של סופגניות?

האם צריכים להפריש חלה מעיסה של סופגניות?

האם עיסת סופגניות חייבת בהפרשת חלה? תשובה מפורטת

טיגון הסופנגניות בשמן עמוק, נחשב כבישול. ונחלקו הראשונים בעיסה שמבשלים אותה אם חייבת בחלה. להלכה, אם בלילת העיסה עבה, יש להפריש ממנה חלה בלא ברכה, כדי לצאת ידי שיטת המחייבים.

ואם כשלש את העיסה תכנן לאפות אותה בתנור, או אפילו תכנן לאפות רק מקצת ממנה, נתחייבה כל העיסה בהפרשת חלה, ויפריש ממנה חלה בברכה. וכל שכן שהסופגניות שאופים אותן בתנור [כפי שמצוי במקצת המאפיות], שכל העיסה חייבת בחלה בברכה.

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

עגלת קניות