האם צריך להפריש תרומות ומעשרות מפירות יפים או גם מפירות רעים?

כשמפרישים תרומות ומעשרות בזמן הזה האם צריך להפריש מהפירות היפים דווקא או גם מפירות רעים.

הפרשת תרומות ומעשרות מפירות רעים על פירות יפים בזמן הזה

מעיקר הדין לא מפרישים תרומות ומעשרות מפירות רעים על פירות יפים אך בזמן הזה שהתרומה הולכת לאיבוד אפשר להפריש לכתחילה תרומה מפירות רעים, כמו כן מעשר שני, ומעשר ראשון למי שנוהג שלא לתתו ללוי. מעשר עני וכן מי שנותן מעשר ראשון ללוי אסור להפריש מפירות רעים על פירות יפים.

(מקורות: שולחן ערוך יו"ד סימן שלא סעיף נב. ציון ההלכה תרומות פרק ה ציון יט)

גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ,
ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.

Frequently Asked Questions

1 האם מותר להפריש תרומות ומעשרות מפירות רעים על פירות יפים בזמן הזה?

תשובת רבני בית המדרש עוסקת בשאלה ההלכתית האם בעת הפרשת תרומות ומעשרות כיום, יש להפריש דווקא מפירות יפים או שניתן להפריש גם מפירות רעים.

2 מהי חשיבות איכות הפירות (יפים או רעים) בהפרשת תרומות ומעשרות?

השאלה מתייחסת לחשיבות איכות הפירות בתהליך ההפרשה, ומבקשת להבין האם יש לכך השלכה הלכתית בזמן הזה, ומה ההלכה קובעת בנושא זה.

3 מי מספק את ההכוונה ההלכתית בנושא הפרשת תרומות ומעשרות מפירות שונים?

ההכוונה ההלכתית ניתנת על ידי רבני בית המדרש להלכה בהתיישבות, המציעים תשובה מוסמכת לשאלה זו עבור הציבור הרחב.

עגלת קניות