האם מותר להחזיר עציץ שהתהפך למקומו ולהחזיר את האדמה שנשפכה?
העציץ שעמד במרפסת ביתי, התהפך ברוח, וחלק מן האדמה שבתוכו נשפך. האם מותר לחזור ולהעמידו על מקומו, ולהחזיר את האדמה לעציץ?
מה הדין לגבי החזרת עציץ שהתהפך והאדמה שנשפכה?
הדין לגבי החזרת עציץ שהתהפך והאדמה שנשפכה תלוי במצב הצמח וכמות העפר שנשפך. באופן כללי, אם נשפך הרבה עפר או שאחיזת השורשים התרופפה באופן שהצמח לא יכול לחיות, אסור להחזירו. אם שורשי הצמח לא התנתקו ולא נשפך הרבה עפר, והצמח יכול לחיות כך לפחות שבועיים, מותר להחזירו למקומו אך אסור להחזיר את העפר לעציץ. עם זאת, אם הצמח לא יוכל לחיות לאורך זמן, מותר להחזיר גם את העפר כדי למנוע את מותו. יש המחמירים ולא מחזירים את העפר אם חסר ממנו.
גם אתם מוזמנים לשלוח לנו את שאלותיכם בענייני מצוות הארץ, ורבני בית המדרש ישיבו לכם תשובה בהקדם.