כן, מותר לטעום מבלילה נוזלית לפני הפרשת חלה. כל עוד הבלילה אינה נחשבת לבצק לעניין הפרשת חלה, אין עליה חיוב הפרשה, ולכן מותר לאכול ממנה.
בלילה נחשבת לבצק המחייב הפרשת חלה כאשר היא מגיעה למרקם סמיך מספיק שניתן ללוש אותה. כל עוד היא נוזלית ואינה ניתנת ללישה, היא אינה נחשבת לבצק לעניין זה.
לא, גם אם הבלילה מכילה כמות גדולה של קמח (כמו 3 ק"ג), כל עוד היא נשארת נוזלית ואינה מגיעה למצב של בצק שניתן ללוש, אין עליה חיוב הפרשת חלה. החיוב תלוי במרקם ולא רק בכמות הקמח.