בחורי ישיבה שאינם סמוכים על שולחן הוריהם וגרים בפני עצמם, חייבים להדליק נרות חנוכה. אם הם סמוכים על שולחן הוריהם, יש לדון אם הם יוצאים ידי חובה בהדלקת ההורים או שצריכים להדליק במקום לינתם.
המקום המועדף להדלקה הוא בפתח החדר או במקום הנראה לרשות הרבים. אם הדבר אינו אפשרי, ניתן להדליק בתוך החדר, במקום בולט. ישנם דיונים לגבי הדלקה בחדר האוכל המשותף בישיבה.
אכסנאי (אורח) שמתארח אצל בעל בית, יכול לצאת ידי חובה בהדלקת בעל הבית אם הוא משתתף עמו בפרוטה. אם הוא אינו משתתף, או אם הוא מתארח במקום שאין בו הדלקה, עליו להדליק בעצמו.
כן, אכסנאי יכול לצאת ידי חובה בהדלקת בעל הבית, בתנאי שהוא משתתף עמו בשווה פרוטה. השתתפות זו מבטאת את היותו חלק מבני הבית לעניין ההדלקה.