האם מותר להשקות עצים המורכבים על ספק מינם ולטפל בהם כל טיפול אחר שנדרש, מאחר שהחזו"א התיר לקיימם?
בחזו"א (כלאים ב, ט) התיר בהרכבה של מינו על ספק מינו אף בהשקאה וניכוש
וטעם ההיתר הוא, כיון שלגבי האיסור דאורייתא יש ספק ספיקא להתיר [אפשר דהוא מינו. ואת"ל דאינו מינו, אפשר דקיום מותר מן התורה] ולגבי איסור דרבנן בקיום כלאי אילן יש להקל בספק מינו, דספיקא דרבנן לקולא.
[אמנם יש לציין שבכמה מקומות בחזו"א נראה מלשונו שרק צידד להקל, ויש מקום למחמיר להחמיר ואכמ"ל.]
פעילות תורנית
פעילות חינוכית
כלי עזר
כל הזכויות שמורות | תקנון אתר
פעילות תורנית
פעילות חינוכית
כלי עזר