או"ח ב' סימן קכ"א
בענין המתנת ג' שעות אחרי אכילת בשר
לידידי שליט"א
אודות מה שביקשת לשאול אחרי שאין בין אכילת בשר בסעודת בוקר בחג השבועות עד לסעודה השני' שש שעות, אם ניתן לצרף המנהג של המתנה בת שלש שעות, כמנהג אבות יוצאי גרמניה שהינך נמנה עליהם, הגם שהינך נוהג להמתין שש שעות. כבר כתבתי (ראה לעיל) דבזמנו התבטא רבינו שמכיון שנהגו באר"י להמתין שש שעות אין לנהוג ג' שעות (אע"פ שהבאנו את הסברו של המזמור לדוד בענין, ע"ש). והנה לפני שנים רבות נשאלתי אודות אשה שבבית בעלה נהגו להמתין ג' שעות, והבעל הי' גר באחד הישובים החרדים שומרי שמיטה (יצו השי"ת הברכה באסמיהם) ששם רוב הציבור ממתין רק שלש שעות בין בשר לחלב, והורה רבינו שאף על פי שהאשה נישאה ועליה לכאורה לנהוג במנהגי בעלה ובפרט כשהיא באה לגור באותו ישוב, עליה להמשיך ולהמתין שש שעות ולא לשנות מנהגה ולהמתין רק שלש שעות הואיל והמנהג בארץ ישראל להמתין שש שעות, והישוב האמור הינו חלק מאר"י, ולכן גם נמנע מליתן הסכמה לספר חשוב, שהביא מנהג זה לקיימו בארה"ק. מכאן למדנו כי לדעת רבינו גם על יוצאי אשכנז לנהוג בהפסק של שש שעות, וא"א לצרף מנהג זה לקולא גם בחג השבועות.